RSS / XML
$1.8270
€2.3175
IMKB57,540
Foto Galeri
Video Galeri
Bu haber 20 KASIM 2010, Cumartesi 12:02:01 tarihnde eklendi. 427 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Kayısı Kalp Krizi Riskini Azaltıyor

 Kayısı Kalp Krizi Riskini Azaltıyor
Kanseri önleme özelliği olan kayısının, yapılan deneyler sonucu kalbi koruyucu özelliği olduğu ve kalp krizi riskini de azalttığı belirlendi.

İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Dekanı Prof Dr. Ramazan Özdemir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Turgut Özal Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı ile Histoloji Anabilim Dalı'nın fareler üzerinde yapmış olduÄŸu deneyler sonucunda kayısının kalbi koruyucu özelliÄŸi olduÄŸunu ve kalp krizi riskini en aza indirdiÄŸinin saptandığını belirtti.

Kayısının aynı zamanda ritm bozukluklarına da iyi geldiÄŸinin ortaya çıktığını aktaran Özdemir, ÅŸu bilgileri verdi:

"Kayısıyla ilgili farele üzerinde bir deney yaptık. 9 ile 12'ÅŸerli 3 grup halinde yaptığımız deneyde, düzenli olarak her gün bir grup fareye az miktarda, bir grup fareye daha yoÄŸun miktarda kayısı yedirilirken, diÄŸer gruba da hiç kayısı verilmedi.

Bir süre sonra kesilen farenin ve baÄŸlanan damarına kriz uygulandı. Laboratuvar ortamında kayısı yiyen ve yemeyen fareler arasındaki kriz riski kıyaslandı. Kayısı yemeyenlerde kriz riski fazlayken, yiyenlerin bu riski çok daha az taşıdığı görüldü.

Çalışmamız A grubu dediÄŸimiz en üst düzeydeki bir bilimsel dergide, incelendikten sonra yayınlandı. Aslında bu hayvan deneyi olmasına raÄŸmen büyük bir gözlemsel çalışmaydı. Aynı zamanda bu grupta ritm bozukluÄŸu da takip edildi. Kayısı yiyen grupta yemeyen gruba göre ritm bozukluÄŸunun daha az olduÄŸu belirlendi."

Kayısının içermiÅŸ olduÄŸu bazı elementlerin hücre koruyucu özelliÄŸi olduÄŸuna iÅŸaret eden Özdemir, ÅŸunları anlattı:

"Kayısı, tıpkı bir ilaç gibi mi etkili oluyor, tabi ki hayır. Ancak kayısının içerdiÄŸi bazı önemli elementler var. Özellikle meyvede bulunan potasyum içeriÄŸi çok fazla. Kayısının ÅŸeker miktarı gerçekten çok güzel bir düzeyde. Antioksidan içeren kayısı, damar tıkandığı zaman oluÅŸan hipopsiyi (beslenme bozukluÄŸu) en aza indirecek özelliÄŸe sahip. Bu özelliklerine baktığımız zaman kalp krizinden daha az etkilenme olayını da doÄŸrulamış oluyoruz zaten."

"Günde 3-5 kayısı yenmeli"

İnsanlara günde en az 3 ile 5 kayısı yemelerini önerdiklerini belirten Özdemir, kayısının aynı zamanda iyi bir enerji kaynağı olduÄŸunu kaydetti.

Özdemir, "Kayısı, betokaroten denilen madde içerdiÄŸi için göz saÄŸlığı açısından da önemli. Kayısı bağırsakları yumuÅŸatıp, cildi de güzelleÅŸtiriyor. Her gün abartmamak ÅŸartıyla kayısı yemek insanların saÄŸlığını önemli ölçüde etkileyecektir" dedi.
Kaynak : CNN Türk
 Kayısı Kalp Krizi Riskini Azaltıyor
ETİKETLER :
Facebook Facebook Digg Digg Google Google Del.icio.us Del.icio.us
Bütün Yorumları görmek için tıklayınız!
Hava Durumu
Son Haberler World News mobilya
ANKET
12 Haziran Seçimlerinde Hangi Partiye Oy vericeksiniz?
AKP
CHP
MHP
DİĞER
OY KULLANMIYCAM
Diger anketlerimiz için tıklayın...
Yol Durumu
© Copyright 2010
Her hakkı saklıdır.